вівторок, 15 грудня 2015 р.

ГРОМАДСЬКИЙ МОНІТОРИНГ ПРАВ ДІТЕЙ ВПО НА ОСВІТУ


Громадський моніторинг реалізації права дітей-переселенців на освіту в загальноосвітніх школах та профтехучилищах

сьогодні 12:00626
14 грудня о 12.00 відбулася прес-конференція на тему: "Громадський моніторинг реалізації права дітей-переселенців на освіту в загальноосвітніх школах та профтехучилищах". (Зала 1)
Відео з прес-конференції:
Світлана Агаджанян
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк
Організатори: Укрінформ, ГО "Європейська дослідницька асоціація.
Учасники: Світлана Горна - керівник експертної ради НУО ERA; Марина Соболевська - науковий керівник НУО ERA; Світлана Агаджанян - координатор ГО "Донецький прес-клуб"; Тетяна Кирилова - керівник ГО "Громадська ініціатива Луганщини"; Людмила Скворцова - керівник ГО "Кримська правозахисна ініціатива"; Наталія Сарматицька - ГО "Чугуївська правозахисна група"; Олександр Ворошков - координатор Краматорського штабу допомоги ВПО "SOS Краматорськ"; Володимир Донченко - методист науково-методичного центру професійно-технічної освіти Луганської області.
Підсумкові матеріали:
В навчальні заклади за новим місцем проживання одразу влаштувалися 75% дітей-переселенців - дослідження
Громадська організація "Європейська дослідницька асоціація" провела дослідження щодо реалізації права на освіту учнів-переселенців зі Сходу України і оприлюднила результати, які свідчать про те, що 75% внутрішньо-переміщених дітей одразу влаштовані до навчальних закладів.
Про це заявила науковий керівник  НУО ЕРА Марина Соболевська на прес-конференції в Укрінформі.
"За результатами дослідження, 75% дітей, що переїхали до найбільших областей, які знаходяться  поруч із зоною конфлікту, одразу були влаштовані до навчальних закладів. Або через місяць після переселення - 20%. Діти, які були зараховані до навчальних закладів через півроку - 3% і 2% - через рік після переселення", -  сказала Соболевська.
Експерти дослідження зазначили, що школярів - ВПО - у нових школах зустріли дружньо як вчителі і адміністрація, так і однокласники. 77% опитуваних зазначили, що дітям не доводилось складати при вступі до школи на новому місці навчання жодних тестів або проходити співбесіду. У більшості дітей не було проблем з адаптацією.
При цьому опитані шкільні психологи наголошують на тому, що існує низький рівень довіри до працівників їх фаху. Батьки неохоче приводять своїх дітей на консультації, оскільки переймаються, що це призведе до дискримінації їх дітей. Це пояснюється обмеженістю практики звернення за психологічною допомогою серед населення України. Тому батьки впевнені, що спроможні самі впоратися із існуючими психологічними проблемами дітей самостійно.
В свою чергу керівник ГО "Громадська ініціатива Луганщини" Тетяна Кирилова заявила, що діти-ВПО негативно ставляться до того, що їх виділяють серед інших, називаючи "переселенцями". За її словами, це заважає асимілюватися дітям із новим оточенням.
Громадський моніторинг було проведено у вересні - листопаді 2015 року методами фокус-групових дискусій з батьками та учнями з шкіл, глибинних інтерв'ю з представниками шкіл та шляхом анкетування.
Дослідження проводилося у 16 містах Дніпропетровської, Харківської областей та підконтрольних територіях Донецької та Луганської областей.

Немає коментарів:

Дописати коментар